Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
Metodicko-pedagogické centrum Bratislava
Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska
Obecně prospěšná společnost dTest pod záštitou
Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky
Asociácia učiteľov občianskej výchovy a náuky
Ľubovnianska knižnica
pod záštitou Moniky Smolkovej, poslankyne Európskeho parlamentu
vyhlasujú
19. ročník celoslovenskej a 16. ročník medzinárodnej súťaže Spotrebiteľská výchova žiakov - SPOTREBA PRE ŽIVOT
Podmienky pre účasť v súťaži:
- Súťažia trojčlenné družstvá žiakov základných a stredných škôl zo Slovenskej republiky, Českej republiky a Poľska, ktoré tvoria žiacky spotrebiteľský časopis.
- Obsah časopisu tvorí téma roka 2016: "Ako odolávať nástrahám marketingu“. Téma roka tvorí minimálne 75 % článkov - tvorivých príspevkov žiakov s uvedením použitých informačných zdrojov. Hodnotiacimi kritériami sú : tvorivé spracovanie mediálnej gramotnosti o marketingu a presviedčaní, zrozumiteľnosť a odbornosť príspevkov, vzhľad a celkový dojem z časopisu.
- Časopis má formát A4 - štyri strany obalu a osem strán obsahu, v ktorom sú uvedené vydavateľské údaje a tiráž s menami troch členov redakčnej rady. Časopisy s väčším počtom strán nebudú hodnotené. Účastníci súťaže dávajú súhlas k nekomerčnému využitiu súťažných prác.
- Škola zašle súťažný časopis a prihlášku do 20.05.2016 na adresu: Mgr. Božena Stašenková, PhD., Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska, Popradská 6, 064 01 Stará Ľubovňa. V prihláške sa uvedie názov časopisu, mená 3 členov redakčnej rady a kontaktné údaje na školu a učiteľa (tel. číslo, e-mailovú adresu).
- Úspešné družstvá sa zúčastnia slovenského vyhodnotenia súťaže na Pieninách a najúspešnejšie družstvo navštívi Európsky parlament.
- Oblasti spracovania príspevkov do časopisu:
- Význam marketingu pre spotrebiteľov
- Marketingová komunikácia so spotrebiteľmi
- Pozitívne a negatívne príklady pôsobenia marketingu
- Vplyv marketingu na správanie spotrebiteľov
- Neférové metódy ovplyvňovania spotrebiteľov
- Zberanie, triedenie a vyhodnocovanie informácií z marketingu
- Ako odolávať mediálnemu pôsobeniu a presviedčaniu
- Výhody mediálne gramotných spotrebiteľov
- Finančné ponuky, hry, súťaže, lotérie
- Nekalé praktiky v presviedčaní spotrebiteľov
- Reklama v školách
- Klamlivá reklama
- Obťažovanie reklamou
- Reklama a obezita
- Reklama zameraná na deti
- Reklama v televíziách, rádiách, hudbe, športe
- Mediálna zábava a konzumný prístup k životu
- Marketing zameraný na ľudské hodnoty
- Regulácia marketingu štátom a Európskou úniou
- Rady a odporúčania pri riešení problémov
Bližšie informácie Vám poskytne Ing. Mária Burdová.